uts bahasa jawa kelas 5 semester 2 tahun 2016


UPT DINDIKBUD PETUNGKRIYONO
PUSAT KEGIATAN GURU (PKG)
“ROGOJEMBANGAN”
Jl. Yosorejo Ds.Yosorejo Kec.Petungkriyono Kab.Pekalongan 51193
ULANGAN TENGAH SEMESTER GENAP (UTS)
TAHUN PELAJARAN 2015/2016
Mata Pelajaran                 : Bahasa Jawa                            Hari, Tanggal      :
Kelas / Semester              : V (lima) / 2                              Waktu                   :

Petunjuk umum               :
11.       Tulisen aranmu ing pojok dhuwur tengen!
22.       Wacanen kang teliti saben petunjuk nggarap soal!
33.       Garapen kang mbok anggep luwih gampang dhisik!
44.       Telitinen wangsulanmu sadurunge mbok wenehake bapak /ibu gurumu!

Wacanen ing baten wacan ing ngisor iki!
RAWA PENING
                Ing redi Merbabu wonten pandhita gadhah anak dados sawer. Sawer kala wau saya lami saya mindhak ageng.Sang pandhita kersa ngaken putra, waton sawer wau purun tapa nglekeri gunung Merbabu ngantos gathuk antawisipun endhas kaliyan buntutipun.
                Sawer tapa nglekeri redi Merbabu. Sareng pethiting buntut kacobi badhe kagathukaken kaliyan sirah, taksih cupet, ilatipun lajeng dipuneletaken. Sang Ajar sumerep ,ilat dipunkethok. Sawer wau boten pejah badanipun saya lami saya boten katawis, saking kathahing rerungkudan.
                Tiyang dhusun pados bebujengan wana,badhe bersih dhusun. Sedinten boten angsal bebujengan wana.Wonten tiyang bacok-bacok lelandhesan ing rebatang. Kaget rebatang ngedalaken rah.Gadhah penginten menawi ingkang medal rahipun punika uling ingkang ageng sanget. Uling dipunpurak ulamipun dipunbekta mantuk dhateng ing dhusun.
                Ing dhusun kathah tiyang sami olah-olah. Sukmanipun sawer mindha lare jaler,mara dhateng dhusun nyuwun ulam sekul,nanging boten dipunparingi.  Wonten nini-nini ingkang welas dhateng lare wau,lare dipunsukani sekul ulam. Lare wau ngaturaken maturnuwun lan atur pemut bilih badhe wonten bena. Supados sedhiya lesung kangge prau lan enthong kangge welah.
                Lare wau nancebaken sada ing siti. Lare-lare sanesipun boten saged mbedhol. Tiyang-tiyang sepuh sami mbedhol, nanging boten wonten ingkang saged. Lare alit ingkang nancebaken sada wau lajeng mbedhol piyambak. Sareng sada kabedhol ,medal toyanipun. Toya saya ageng,ndadosaken bena utawi banjir. Tiyang sadhusun pating njlerit sami pejah kablabak,namung tiyang sepuh nini-nini wau ingkang wilujeng,numpak lesung. Panggenan ingkang kabanjiran wau dados rawa. Sapunika naminipun Rawa Pening, tukipun lepen Tuntang.

I.                    Wenehana tandha ping (x) ing aksara a,b,c utawa d, sing bener-bener ana ing lembar jawaban kang cumawis!
1.       Irah-irahan wacan ing dhuwur yaiku ….
a.       Redi Merbabu                                                                           c. Gunung Merbabu
b.      Rawa Pening                                                                              d. Sang Pandhita
2.       Ing gunung Merbabu ana pandhita duwe anak dadi ….
a.       Ula                                                                                                 c. Uler
b.      Kalajengking                                                                              d. Kewan
3.       Ing redi Merbabu wonten pandhita remen tapa. Redi tegese….
a.       Ula                                                                                                 c. Gunung
b.      Kali                                                                                                 d. Uwit
4.       Tiyang dhusun padhos bebujengan wana, badhe bersih dhusun. Bebujengan tegese ….
a.       Beburonan                                                                                 c. Thethukulan
b.      Wit-witan                                                                                    d. Kewan manut
5.       Pandhita wau gadhah anak salah kedadosan, dados sawer. Sawer tegese ….
a.       Kali                                                                                                 c. Uwit
b.      Gunung                                                                                        d. Ula
6.       Sareng sada kabedhol, medal toyanipun. Toya tegese ….
a.       Getih                                                                                             c. Banyu
b.      Tlutuh                                                                                           d. Lendhut
7.       Toyo saya ageng, ndadosaken bena. Bena tegese ….
a.       Banjir                                                                                            c. Udan
b.      Mangsa ketiga                                                                           d. Rusak
8.       Lare wau nancebaken sada ing siti. Siti tegese ….
a.       Banyu                                                                                           c. Suked
b.      Lemah                                                                                          d. Kayu
9.       Tiyang sepuh nini-nini ingkang wilujeng numpak ….
a.       Lesung                                                                                          c. Gethek
b.      Prahu                                                                                            d. Jaran
10.   Sore kuwi macan entuk mangsan kidang. Mangsan padha karo ….
a.       Pangan                                                                                         c. Kanca
b.      Mungsuh                                                                                     d. Sedulur
11.   Ngengkrengan utawa kerangka laporan di tulis … gawe laporan
a.       Sadurunge                                                                                  c. Sarampunge
b.      Sawise                                                                                          d. Bareng
12.   Irah-irahan laporan kuwi tegese padha karo ….
a.       Tema                                                                                             c. Urutan
b.      Kerangka                                                                                     d. Judul
13.   Supaya bisa nyritaake sawijining crita kanthi runtut lan urut becik digawe … luwih dhisik.
a.       Judhule                                                                                        c. Ngengrengan
b.      Gambare                                                                                     d. Pitakonan

Wacan iki kanggo soal no. 14, 15, 16
“Merga seni tari, aku bisa njajah desa milang kori”. Kandhane mantep miturut Susi, ketrampilan mbeksa gedhe banget manfaate,kajaba tambah mitra, nggulawentah pribadine dhewe murih disiplin, tanggung jawab,sarta percaya marang diri pribadi.

14.   Miturut teks ing dhuwur ketrampilan mbeksa bisa ….
a.       Gawe Susi njajah desa milang kori
b.      Ndadekake Susi duwe kepribaden kang disiplin, tanggung  jawab, lan percaya diri pribadi
c.       Gawe sapa bae dadi wong kang tanggung jawab
d.      Gawe susi seneng mbeksa
15.   Ketrampilan beksa akeh banget manfaate ,tulisan kang kacetak kandel tegese ….
a.       Puisi                                                                                               c. Silat
b.      Tembang                                                                                     d. Tari
16.   Susi bocah kang duwe tanggung jawab, mula yen ana tugas mesti di garap. Beda karo adine sing seneng … mula gaweane keteter.
a.       Mencla-mencle                                                                        c. Masa bodo
b.      Srudal-srudul                                                                             d. Sipat kuping
17.   Irfan iku dudu bocah siji-sijine sing pinter ing kelas lima. Wati, Budi, Rani, uga bocah pinter, mula yen ulangan sering meh pada bijine.
Ukara sing tegese padha karo ukara ing dhuwur yoiku ….
a.       Wati, Budi, Rani uga bocah pinter
b.      Irfan lan kanca-kancane pinter kabeh
c.       Ing kelas lima sing pinter dewe Irfan
d.      Ing kelas lima bocah sing pinter luwih saka siji
18.   Saben isuk wetara jam pitu wis budhal saka daleme, ngasta tas isi buku ing penggalihe mung siji tujuane kepriye carane nggawe bocah ben pinter lan migunani kango bangsa lan negara. Kondure wayah awan wetara jam loronan.
Paragraf ing dhuwur critakake ….
a.       Dokter                                                                                          c. Sopir
b.      Guru                                                                                              d. Perawat
19.   Pacelaton (dialog) iku ditindakake deneng wong ….
a.       Telu                                                                                               c. Siji
b.      Luwih telu                                                                                   d. Loro utawa luwih

20.   Tembang macapat iku cacahe ana ….
a.       10                                                                                                   c. 11
b.      12                                                                                                   d. 13
21.   Bodong kaya bocah jail nanging wedinan, seneng kongkon kancane gawe onar. Bodong diarani bocah ….
a.       Nabok tangan kancane
b.      Nabok nyilih tangan
c.       Nabok nganggo tangan
d.      Tangan kancane di tabok
22.   Tembang mijil kadadean saka … larik (gatra)
a.       6                                                                                                      c. 7
b.      5                                                                                                      d. 8
23.   Eyang Kakung … saking Kalimantan
a.       Wangsul                                                                                       c. Teka
b.      Mantuk                                                                                        d. Kondur
24.   Yen di tulis latin dadine ….
a.       Maryami ngidak cacing                                                          c. Maryam ngguwak cacing
b.      Maryadi ngidak cacing                                                            d. Maryam ngidak cacing
25.  Aksara jawa ing dhuwur diwaca
a.       Bocah kembar                                                                           c. Bocah lanang
b.      Bocah lancang                                                                           d. Bocah pinter

II.                  Isenana ceceg-ceceg ing ngisor iki kanthi jawaban kang mathuk!
1.       Prabu Pandu Dewanata ratu ing ….
2.       Tembang macapat cacahe ana ….
3.       Mijil kalebu tembang ….
4.       Panembahan Senapati kuwi raja ing ….
5.       Kuping kaku tur ….
6.       Akehing kecap (ucap) utawa suku tembung saben sa gatra diarani ….
7.       Guru lagu yoiku ….
8.       Salak rasane rada sepet , yen di tulis nganggo aksara jawa yoiku ….
9.       Bapak dhahar sate , yen di tulis nganggo aksara jawa yoiku ….

10.    

Yen diwaca unine ….

III.                Wangsulana pitakon-pitakon ing ngisor iki kanti patitis!
                                Gambuh
Para putra lan putri
Aja lali ing sadengah wektu
Tansah eling manembah marang Hyang Widhi
Wit sumbering urip iku
Tanna liya mung Hyang Manom

1.       Tembang gambuh ing dhuwur ngemu pesen apa?
2.       Apa sing kudu di tindakake ing sadhengah wektu?
3.       Tembang macapat cacahe ana 11, tulisen 5 bae!
4.       Kramakna ukara ing ngisor iki!
Ibu lunga menyang pasar tuku iwak lele
5.       Jam pitu mangkat sekolah. Tulisen anggo aksara jawa!


KUNCI JAWABAN

I.                    Pilihan Ganda
1.       B
6.       C
11.   A
16. C
21. B
2.       A
7.       A
12.   D
17. D
22. A
3.       C
8.       B
13.   C
18. B
23. D
4.       A
9.       A
14.   A
19. D
24. B
5.       D
10.   A
15.   D
20. C
25. C

II.                  Isian
1.       Ngastina
2.       11
3.       Macapat
4.       Mataram
5.       Njepiping
6.       Guru wilangan
7.       Aksara urip (vokal) ing pungkasaning gatra (baris)
8.        

9.        

10.   Bayu tuku buku

III.                Uraian
1.       Wong tuwa pesen marang anake aja lali ngibadah
2.       Tansah eling manembah marang Hyang Widhi
3.       –     Asmaradana                               - Megatruh
-          Dhandang gula                          - Mijil
-          Durma                                          - Pangkur
-          Gambuh                                      - Pocung
-          Kinanthi                                       - Sinom
-          Maskumambang
4.       Ibu tindak dhateng peken tumbas ulam lele
5.        







Pensekoran:
1.       Jumlah soal 25 tiap jawaban benar sekor 1 nilai 25
2.       Jumlah soal 10 tiap jawaban benar sekor 2 nilai 20
3.       Jumlah soal 5   tiap jawaban benar sekor 3 nilai   15

Jumlah sekor maksimal              60

                                                      

No comments:
Write komentar

Bagaimana menurut anda artikel ini...!!!!????
Kalau ada yang ingin dipertanyakan lebih lanjut mohon komentarnya yach....

Recommended Posts × +